„Întoarce-te la mine”

Publicat in A fost odată... și mai e, Povestile creatorilor


Grădina Morii Sighetu Marmației

Grădina Morii Sighetu Marmației

Dacă ar fi să se facă un remake după filmul „Somewhere in Time” (Undeva, cândva), în Maramureș s-ar găsi cadrul perfect. Un dramaturg se întoarce în timp ca să-și întâlnească iubirea vieții, după ce primește un ceas de buzunar cu poza ei în medalion. Fascinanta poveste de amor, care i-a avut ca eroi pe actorii Christopher Reeve și Jane Seymour, s-ar putea rescrie oricând la Sighetu Marmației. Doar că Grand Hotel ar fi Grădina Morii, iar “el” ar fi orice tânăr care ia o pauză de la stresul cotidian și se refugiază într-un loc boem, departe de zgomotul orașului, descoperindu-și poate marea dragoste.

Construit într-o clădire cu o istorie bogată, unde inițial au funcționat un centru pentru găzduirea ofițerilor armatei maghiare, iar apoi un spital pentru copii, hotelul aflat sub Dealul Solovan a preluat numele Grădina Morii în 2013, după ce ani la rând a fost cunoscut sub denumirea de Marmația. Managerul complexului, Dan Ofrim, spune că și-a dorit un nume care să poată fi tradus în mai multe limbi, dar care să păstreze și atmosfera locului, așa a optat pentru Grădina Morii, de la parcul în care este amplasat hotelul – restaurant. În logo s-au inserat cele trei frunze de arțar care se regăsesc și în identitatea vizuală a societății Arcer, care are în proprietate clădirea.

Atmosferă de epocă, servicii de mileniul 3

O vizită la Grădina Morii este ca o întoarcere în timp, pentru că hotelul păstrează atmosfera perioadei interbelice, în care pronumele de politețe era obligatoriu, la fel ca fracul la bărbați și pălăria la doamne. Stilul rafinat a fost un element distinctiv, iar turiștii, mai ales cei străini, l-au apreciat, astfel încât în doar trei ani gradul de ocupare a crescut cu aproape 20 de procente, iar cifra de afaceri a ajuns la 1,2 milioane de euro în prezent.

Dan Ofrim spune că la impunerea brandului a contribuit personalul, dar și clienții, care au recomandat hotelul prietenilor sau cunoscuților. Ospitalitatea, profesionalismul, servirea promptă și adaptabilitatea sunt principalele valori ale brandului.

„Noi ne adresăm, în principiu, la trei mari grupe de oaspeți, și atunci pentru fiecare avem o altă abordare. Ospitalitatea și profesionalismul sunt prezente în toate cazurile, dar fiecare categorie de oaspeți are o altă nevoie principală. De exemplu, clienții business caută un gen de camere, anumite servicii la masă, inclusiv birou, uneori sală de conferințe, iar noi le oferim în tihnă toate facilitățile de care au nevoie. Atunci când vine un autocar cu turiști, le faci un check-in rapid, le duci bagajele în cameră, te asiguri că vor primi o cină aburindă, servirea e promptă, pentru că oamenii nu au răbdare să stea după un bucătar sau un ospătar adormit”, declară managerul de la Grădina Morii.

Grădina Morii Sighetu Marmației

Grădina Morii Sighetu Marmației

Popasul romanticilor incurabili

Au fost și obstacole, iar printre cele arătate de Dan Ofrim se află și proasta gestiune a imaginii înainte ca hotelul să fie preluat de către compania Arcer. Dan Ofrim a reușit să treacă peste toate și, cel mai important, nu s-a gândit niciodată să renunțe la ceea ce și-a propus. Ba dimpotrivă, are planuri de extindere a hotelului şi mai vrea să construiască o clădire.

„Va fi o investiție majoră în următorii trei ani de zile, de 2 milioane de euro. Avem deja proiecte arhitecturale, iar proiectul tehnic este pe final. Vom extinde clădirea, tindem la 70 de camere și vom avea un SPA și o sală de conferințe mai mare, de minimum 100 de persoane, echipată cu tot ce trebuie, compartimentabilă, o sală de conferințe cum nu are Maramureșul. Estimăm că până prin 2020 o să fim gata”, dezvăluie managerul afacerii. Dan Ofrim recunoaște că noile facilități hoteliere nu vor avea istoria bogată și aerul misterios de la Grădina Morii, locul perfect pentru romantici incurabili sau pentru o poveste de dragoste ca-n filme. În schimb, chemarea „Întoarce-te la mine”, din pelicula „Undeva, cândva”, îi va putea inspira pe toți oaspeții care ajung măcar o noapte în hotelul sighetean.

Dan Ofrim - Grădina Morii Sighetu Marmației

Dan Ofrim – Grădina Morii Sighetu Marmației

Vezi și alte detalii despre brandul Grădina Morii…

Alte povești

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *