Lecția IKEA

Publicat in Poveste după poveste... înainte mult mai este, Povestile creatorilor


Aramis Feeling Baia Mare

Aramis Feeling Baia Mare

În cartea sa „Design Your Self – Regândeşte modul în care trăieşti, iubeşti, munceşti şi te joci”, Karim Rashid, unul dintre designerii momentului, scria că „oamenii sunt pe pământ pentru a crea”, iar să nu faci nimic „e lucrul cel mai obositor din lume”. Celebrul designer n-a ezitat să creeze modele spectaculoase de paturi, fotolii și canapele, numai bune pentru leneveală, pentru că nu-i chip să-ți interzici relaxarea. Dovada stă în cerere și ofertă.

La ora actuală, în topul vânzărilor celebrului magazin IKEA, în afara hotdogului cu 1 leu, se află dormitoarele și canapelele, multe dintre ele făcute chiar în Baia Mare, unde își are sediul Aramis Group. Compania băimăreană este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali ai IKEA, iar în ultimii ani chiar un dezvoltator de brand propriu.

Invitație la recreere

Inspirați probabil de Ingvar Kamprad, fondator al IKEA, investitorii de la Aramis s-au gândit că ar fi păcat să irosească resursele creative locale și au înființat o firmă care proiectează mobilier, îndeosebi canapele. Așa au apărut Tiramisu, Biscuit, Macaron, Muffin sau Bliss.

Modelele n-au nimic în comun cu masivele canapele și recamiere sculptate care ieșeau, înainte de 1989, pe poarta fabricilor de mobilă maramureșene. Din contră, sunt vesele, armonioase și ușor de manevrat în îngustele apartamente rămase din perioada comunistă.

Ștefana Iacob spune că întâi au apărut câteva produse mai deosebite create la Aramis de echipa de dezvoltare și design. „Ne-am gândit să le expunem și să le facem accesibile consumatorilor din România și nu numai. Motivul principal pentru care am pornit partea de retail a grupului este dorința noastră de a demonstra că în Romania se pot realiza produse originale de calitate”, explică aceasta.

În Departamentul de Dezvoltare și Design din Aramis Group s-a muncit cu lunile pentru lansarea producției de serie, dar rezultatul a fost pe gustul pieței. Găsirea formelor potrivite nu e simplă, pentru că presupune mult studiu, urmărirea constantă a brandurilor de tapițerie internaționale, dar și multă determinare din partea întregii echipe, de la design până la livrare. „Având exemplul celor care fac design de produs în alte țări de ani de zile, ne amintim mereu că avem competențele și know-how-ul lor și că trebuie să adăugam în fiecare zi efort, determinare și creativitate pentru a ajunge la nivelul lor”, declară Ștefana Iacob.

Aramis Feeling Baia Mare

Aramis Feeling Baia Mare

Un brand pe „feeling”!

Confortul a fost ideea de la care s-a pornit în momentul lansării mărcii, iar elementul grafic din logo, un norișor, este menit să inspire relaxarea pe care o sugerează producătorul băimărean, care a lucrat cu agenția Brandient la identitatea vizuală. „Cuvântul «feeling» a apărut dintr-o neînțelegere care s-a dovedit o coincidență norocoasă. În cele din urmă, brandul nostru se adreseaza și sufletului consumatorilor noștri”, explică Ștefana Iacob.

Echipa de la Aramis Feeling este decisă să demonstreze că Baia Mare poate să ofere mai mult decât forță de muncă: idei bune, produse de calitate și design inovativ.

„În condițiile în care în Romania există nevoia pentru produse modulare care să aibă mai multe funcționalități și să se adapteze spațiilor mici, la un preț corect pentru consumatori, provocarea este mare. Totusi, avem convingerea că prin determinare, efort, respect pentru consumator și ingeniozitate vom reuși să avem rezultatele dorite”. Ștefana Iacob vrea ca Aramis Feeling să crească frumos, iar în timp valorile personale să le transmită brandului, pe care îl compară cu un tânăr îndrazneț, cu respect pentru cei cu experiență, dar dornic să depășească nivelul actual.

Vezi și alte detalii despre brandul Aramis Feeling…

RelatedPost

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *