For my ladies

Publicat in Poveste după poveste... înainte mult mai este, Povestile creatorilor


Deilani Baia Mare

Deilani Baia Mare

O haină îți poate schimba starea de spirit, îți poate impune o altă atitudine, dar mai ales te poate pune în evidență dacă știi cum să o alegi și să o porți. Bunul gust se învață, dar nu din reviste glossy care scriu „ponturi” despre cum poate deveni o femeie elegantă în trei pași, ci din cărți, din filme, de la mentori și din experiențe de viață care pot șlefui personalitatea. Admirația nu se câștigă prin lungimea decolteului, ci prin simplitatea stilului.

Brandul Deilani s-a clădit pe o mică afacere de familie. La începutul anilor ‘90, părinții Deliei Brad, creatoarea brandului Deilani, aveau o făbricuță în Baia Mare, unde imprimau tricouri și pe care au tot dezvoltat-o, transformând-o într-o puternică firmă de confecții. Implicarea Deliei Brad în afacerea familiei a fost oarecum firească, iar în primii ani după terminarea Academiei de Științe Economice, în 2001, aceasta s-a documentat temeinic pentru a se specializa într-un domeniu în care recunoaște că nu avea prea multă pregătire. Avea în schimb bun gust și putea să aleagă între un design curat și o execuție supereleborată, făcută doar să impresioneze. A optat pentru un stil simplu, dar elegant, lansând piese vestimentare care să pună în valoare frumusețea femeii. „Noi nu facem fashion, noi facem haine cu un design feminin, care să fie confortabile și să fie lucrate cu atenție la detalii”, spune Delia Brad, creative manager Deilani.

Două sunt persoanele pe care băimăreanca le apreciază pentru stil: Julianne Moore și Annie Bentoiu. „Sunt din registre diferite, dar fiecare dintre ele are un soi de delicatețe și discreție”, explică ea, adăugând că la acest nivel și-ar dori să își vadă brandul.

Haine croite pe măsura brandului

Pentru colecțiile Deilani se colaborează cu designeri recunoscuți, însă cerința principală este de păstrare a identității brandului. De altfel, Delia Brad spune, după experiența acumulată în toți anii de colaborare, că „o calitate a unui designer bun este tocmai aceea de a înțelege esența brandului pentru care lucrează și de a se adapta cât mai bine”. Cel mai mult i-a plăcut să lucreze împreună cu Florina Ivașcu, absolventă a Academiei di Belle Arti di Brera din Milano și a Facultăţii de Artă și Design din Cluj Napoca, premiată pentru creațiile sale la diferite concursuri internaționale de profil.

Până să ajungă hainele pe raft, procesul este unul elaborat. „Fiecare colecție se bazează pe două lucruri. În primul rând pe analiza vânzărilor din sezoanele precedente și în al doilea rând pe tendințele momentului, iar aici designerul stabilește anumite direcții, pe care noi le filtrăm având în vedere specificul clientelei noastre și ce este realist ca implementare. Proiectarea produsului este procesul cel mai complex. Poate părea simplu să faci o rochie, dar trebuie să te gândești la diferite aspecte, de la cum îmbracă mai multe tipuri de conformații până la funcționalitate, durabilitate”, explică Horea Brad, brand manager Deilani.

Horia Brad - Deilani Baia Mare

Horia Brad – Deilani Baia Mare

Vânzări în Frankfurt, Paris, Amsterdam și Bruxelles

Soții Brad sunt preocupați nu doar de calitatea produselor, ci și de imagine și chiar spun că, pe măsură ce au trecut anii, tot mai mult timp au dedicat notorietății brandului. Colaboratorii sunt din Cluj-Napoca, dar în perspectiva unei lansări internaționale s-au orientat și spre specialiștii în „marketing fashion” din străinătate. Cei doi recunosc că tot ridicând ștacheta, inclusiv prin colaboratorii care susțin dezvoltarea brandului, au progresat și ei, iar viziunea lor s-a cizelat. I-au ajutat și participările la târgurile de modă din Europa, unde au avut contact cu marii producători și unde au încheiat contracte cu magazine din Frankfurt, Paris, Amsterdam și Bruxelles.

Până să ajungă la acest nivel au avut și experiențe mai puțin plăcute. „În 2010, când am ajuns prima dată la un târg în Paris, ne-a spus un domn: «Nu vă supărați, dar standul vostru arată ca standurile chinezești. Gândiți ca un producător și vă comportați ca atare. Pe atunci, noi credeam că ajunge să ai un produs bun ca să atragi atenția, dar aspectul este chiar mai important pe piața occidentală.” Prin urmare s-a investit în ședințe foto profesioniste, s-a apelat la consultanți de marketing și s-au inițiat acțiuni de marketing specifice domeniului.

Misiunea creatorilor este grea, pentru că la fiecare 6 luni trebuie să „reinventeze” Deilani pentru a lansa trendul fiecărei colecții.

Vezi și alte detalii despre brandul Deilani…

Alte povești

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *